Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie w ramach programu Dobry Start (tzw. 300+) przyzna i wypłaci Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak do tej pory Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.
W związku z tym prosimy, by wszelkie pytanie związane ze świadczeniem 300+ kierować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Na platformie PUE ZUS został przygotowany specjalny kreator, który ma pomóc w wypełnianiu formularza. Osobom, które do tej pory nie korzystały z platformy elektronicznej PUE ZUS pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomogą w założeniu profilu i wypełnieniu wniosku.
W ramach usprawnienia procesu wydawania zaświadczeń dla osób sprawujących pieczę zastępczą w załączeniu przesyłamy do wykorzystania wzory zaświadczeń oraz instrukcje: